AAU's designguide
Velkommen til Aalborg Universitets design-guide
Her finder du vores logo, farver, skrifttyper og grafiske elementer. Alt det, der skaber vores visuelle identitet.
Skrifttyper
Barlow
Barlow er AAU’s primære skrifttype og et markant element i den visuelle identitet. Barlow bruges primært i vores logo og i professionelle grafiske opsætninger.
Se, hvordan du downloader og installerer Barlow her
Arial
AAU’s sekundære skrifttype er Arial. Arial bruges i de tilfælde, hvor man ikke kan være sikker på, at modtageren har installeret den primære skrifttype, Barlow. Det kan ofte være hensigtsmæssigt at bruge Arial i PowerPoints og Word-dokumenter.
Farver
Vores primære farver skal altid være i fokus. Det er dem, og særligt AAU Blå, der associeres med AAU. Men de sekundære farver kan være med til at skabe blikfang, liv og kontrast.
Vores sekundære farver må desuden benyttes med en gennemsigtighed på 80, 60, 40 og 20 %.
Download swatches til InDesign her
Vores 5. element
"Bølgerne" er et meget anvendt grafisk element i vores design. Vi kalder denne grafik for vores 5. element. Grafikken kan anvendes som baggrund eller effekt, og der er udarbejdet 12 forskellige varianter af mønstre, som du kan downloade her:
AAU's fem designregler
Følg disse fem regler i designprocessen for at sikre, at vores visuelle identitet altid fremstår professionel og konsekvent:
- 1
Følg AAU’s designguidelines og tag vores grafikere med på råd
Det sikrer, at vi er genkendelige og fremstår professionelt. - 2
Brug AAU’s logo på al kommunikation
Sørg også for, at logoet altid er klart og læsbart. Tjek desuden vores ”do’s and don’ts”, hvor det fremgår, hvad man må og ikke må med AAU’s logo. - 3
Anvend kun de autoriserede AAU-skrifttyper
De hedder Barlow og Arial og er beskrevet i vores designguide. - 4
Overhold farvepaletten
Anvend kun de officielle primære og sekundære farver, som er defineret i designguiden. - 5
Fremstil ikke egne logoer
Det er ikke tilladt at lave egne logoer, uanset formål eller kontekst.
OBS: I forbindelse med større rekrutteringskampagner iværksat af den centrale kommunikationsafdeling kan der forekomme variationer i både farver og fonte, som adskiller sig fra vores visuelle identitet. Disse variationer er udelukkende tilladt at bruge i forbindelse med den givne kampagne og skal altid godkendes på forhånd.
Det er vigtigt ikke at inkorporere kampagnernes visuelle virkemidler i andet af AAU’s brandmateriale. På den måde sikrer vi, at vi har en stærk overordnet brandidentitet, som opretholder et genkendeligt udtryk.